وبلاگ دلزا

پخت ماکارونی با سویا خانگی

پخت ماکارونی

سلام به همراهان دلزا، با پخت ماکارونی با سویا خانگی برای چهارنفر در خدمت شما  عزیزان هستیم. در ادامه این آموزش یک دستور فوق العاده خوشمزه برای پخت ماکارونی خوشمزه خواهیم داشت و شما با این دستور میتوانید طعم واقعی قیمه بادمجان رو بچشید و در کنار خانواده عزیزتان میل بفرمایید.

مواد لازم برای پخت ماکارونی با سویا خانگی

در اینجا مواد لازم برای پخت ماکارونی به تعداد 4 نفر آورده شده است.

  1. ماکارونی 400 گرم
  2. سویا 1 پیمانه
  3. سس گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری
  4. پیاز زرد درشت 1 عدد
  5. سیر 3 حبه
  6. آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
  7. جوانه ماش 1پیمانه
  8. رروغن زیتون 3 قاشق غذا خوری
  9. فلفل دلمه ای 1 عدد متوسط
  10. روغن، فلفل، زردچوبه، نمک به مقدار لازم

مرحله اول پخت ماکارونی

ابتدا قابلمه ای بردارید و درونش آب بریزید و بگذاید کامل به جوش آید. حالا کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید.

مرحله دوم

حالا وقت اینه که ماکارونی هارا نصف کرده و درون قابلمه بریزید و 5 دقیقه که با آب جوش بپزد، حالا آن را با آب سر آبکشی کنید.

مرحله سوم

سویارا با آب ولرم به مدت 15 دقیقه خیس کنید تا نرم شود. حالا آنرا آبکش کنید و با فشار دست تمام آب آن را خالی کنید.

مرحله چهارم

تابه ای بردارید و درونش روغن بریزید و ان را در شعله ملایم قرار دهید. حال باید پیازها و سیرها را نگینی خرد کرده و بعد از اینکه روغن گرم شد پیاز و سیر را اضافه کنیم و سپس سویاهای آبکش شده را درون تابه بریزید و ان را تفت دهید.

پیاز داغ

نکته : اگر میخواید ماکارانی قرمز شود باید قبل از اضافه کردن سویا، 1 قاشق غذاخوری رب اضافه کرده و تفت دهید بعد از آن سویا را اضافه کنید و ادامه مراحل رو انجام دهید.

مرحله پنجم

سس گوجه فرنگی را به همراه  مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه و ادویه کاری اضافه کنید و در سویا تفت دهید و بعد از 5 دقیقه تفت دادن، فلفل دلمه ای های نگینی را به مواد اضافه میکنیم و باز هم 3 دقیقه به تفت دادن ادامه میدهیم.

مرحله ششم

حالا باید جوانه ماش را به مواد اضافه کرده و و درب تابه را بسته و حدود 5 دقیقه با شعله کم بگذاریم کامل مواد با هم بپزند و موادمون جابی افته.

مرحله آخر پخت ماکارونی با سویا خانگی

سیب زمینی هارا بصورت ورقه ای بریده و کف قابلمه قراره دهید و مایه آماده شده را با ماکارونی آبکش شده مخلوط کنید، درون قابلمه بریزید و روغن زیتون را هم به قابلمه اضافه کنید. یک دم کنی یا دستمال پارچه ای برداشته و درب قابلمه را با ان بپوشانید و بگذارید به مدت 30 دقیقه با شعله کم دم بکشد.

حالا میتوانید آنرا سرو کنید و در کنار خانواده عزیزتان میل کنید و لذت ببرید.

ماکارونی

برای خرید سویا با کیفیت و مرغوب دلزا اینجا کلیک کنید.

منبع : صنایع غذایی دلزا
‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کپچا *

آواتار موبایل
منوی اصلی x